Àmplia programació amb l’arrencada de 2023
Després del Cicle Especial Nadal, la Nova Jazz Cava encara el mes de gener amb una extensa i diversa programació musical que farcirà de Jazz tres intenses setmanes de gener.
Els terrassencs Sergi Torrejón, Joan Humet, Txus Costalago i Jofre Alemany obren la primera de les Jam Session que els dijous ofereix la sala al preu de 3€ i amb entrada gratuïta pels associats. La jove formació Anestesia Band i Chimbet representant al Taller de Músics ESEM, son les altres propostes de l’espai terrassenc per a les sessions dels dijous, a les 9 del vespre.
En un primer cap de setmana, The Walkin' Dads Sextet ens proposa una sonoritat molt particular que li proporciona la conjunció del trombó, la trompeta i el saxo alt com a front line, amb arranjaments originals de John DuBuclet. Es tracta d’un sextet vallesà-canadenc que traça un gran arc estilístic dins la tradició del jazz modern -de Gerry Mulligan a Cannonball Adderley, de Horace Silver a Jimmy Heath-.
L’edició d’un nou treball discogràfic li serveix al veterà bateria Enrique Heredia afrontar-ne la presentació en directe. L’àlbum és un compendi de coneguts estàndards de Jazz amb gran varietat de poli ritmes sense renunciar a la naturalitat del Swing. La posada en escena és amb els mateixos músics que han enregistrat el disc: Michele Faber, una pianista amb habilitats i coneixements molt ben fonamentats, Curro Gálvez, marcant la pauta rítmica amb el contrabaix i Benet Palet, un bufador referent per moltes de les generacions actuals i futures.
35 anys de Big Mama
L’arrencada de següent cap de setmana és explosiva! Aquest 2023, Big Mama Montse compleix 35 anys als escenaris, i ho celebra amb diversos concerts commemoratius i amb un repertori basat principalment en composicions pròpies, recuperant nous ritmes i sonoritats. Sota el nom de Captain's Brotherhood està molt ben acompanyada de Lorenzo Spinozzi a la guitarra i Hernán Fridman al baix elèctric, dos joves músics que ofereixen un aire renovat i potent a la proposta que lidera la dama del Blues de casa nostra.
En un altre registre, la trobada entre Olvido Lanza (Manolo García, Miguel Poveda, Joan Manuel Serrat, Mayte Martín, Carles Santos) i Juan Esteban Cuacci (Susana Rinaldi, Raphael, Simfònica de Berlín) conforma la unió providencial i còmplice entre dos músics exquisits en nom d'un dels referents de la música popular del nostre temps, el gran Astor Piazzolla, el músic que va revolucionar les coordenades del tango.
Propostes joves amb sonoritats atrevides
El darrer cap de setmana de gener l’ocupen joves creadors amb audàcia. D’entre els músics més inquiets i sorprenents de la nova saba, el trompetista i compositor Pol Omedes és una de les revelacions més estimulants de l'escena actual. Actualment, està presentant el seu últim treball ¡Pura Vida! (The Changes, 2021). La seva música té una sonoritat Postbop amb pinzellades de música afro-cubana, que ofereixen una sonoritat fresca, potent i dinàmica.
La cita que clou la programació de gener la formen 3 joves músics agrupats sota una banda de Jazz modern amb seu a Barcelona. Liderat pel pianista i compositor manresà Jofre Fité, el trio fusiona el jazz amb música electrònica, ritmes tradicionals, elements clàssics i fins i tot moments de punk-rock. Tot un descobriment!