Vés al contingut
Bio
Emilio Solla va néixer a Mendoza, Argentina, el 29 d'octubre de 1962. Va començar el seus estudis de piano als 8 anys al Conservatori Nacional de Música de Buenos Aires. Paralel·lament, va cursar estudis de piano, armonia, contrapunt, composició, improvisació i programació de sintetitzadors amb alguns dels més prestigiosos professors del seu país, com Susana Kasakoff, Manolo Juárez o Gabriel Senanes. També va assistir a un curs de música contemporània amb l'Ensamble Modern d'Alemanya i a master-classes d'improvisació amb Lyle Mays, Kenny Barron y Michel Petrucciani. A New York va prendre classes d'improvisació amb Warren Bernhardt. Més tard es va traslladar a Espanya, on va continuar els seus estudis de direcció d'orquestra amb Miquel Ortega i de composició amb Gabriel Brncic.
Entre 1983 i 1994 va participar activament en l'escena de les noves músiques argentines amb formacions com 'Apertura', 'Quinteto El Quartetazo' i 'Emilio Solla y el 5 de Copas', ocupant un lloc cada cop més rellevant com a compositor d'una música que podriem definir com una fusió de les tendències modernes del tango i del folklore argentí amb elements del jazz i de la música de cambra contemporània. Amb aquests grups va enregistrar 2 discs amb el segell Melopea i va actuar a clubs de jazz, teatres, programes de ràdio i TV a Buenos Aires i a la resta del país, així com en el Festival Internacional Mardel Jazz 84 i 85, cosa que li va merèixer excel·lents crítiques de la premsa especialitzada i de músics com Astor Piazzolla i Lyle Mays. També va obtenir nombrosos premis, entre els quals destaca el de 'Mejor Grupo Música Popular de Cámara', otorgat per 'Juventudes Musicales de la Argentina' el 1986 i el 'Primer Premio de Composición' a la 'II Bienal de Arte Joven de Buenos Aires', l'any 1991.
Els anys següents va participar amb nombroses formacions, així com també va tocar i enregistrar com a pianista, arreglista i, de vegades, director musical de cantants de diversos estils en les seves actuacions per l'Argentina i altres països sud-americans.
L'any 1994 inicia 'Emilio Solla y Afines', i un any després viatja per primr cop a Europa, passant per Barcelona, Madrid, París i Copenhague. El segell espanyol PDI edita el seu primer CD, 'Apertura y Afines', que reuneix el millor d'aquestes dues formacions.
A partir de 1996 trasllada la seva residència a Barcelona i comença a tocar al circuit espanyol. Viatja també a Escòcia, Japó i Canadà. El 1998 enregistra 'Folcolores' per a inaugurar la sèrie World Jazz del prestigiós segell Fresh Sound.
El 1999, al Festival de Jazz de Barcelona, estrena 'Suite Piazzollana', dirigint la formació 'Emilio Solla y La Orquestable'. Aquesta obra es va enregistrar el juny de 2001 per a Fresh Sound, en una producció internacional que inclou el contrabaixista Omer Avital (Israel), el saxofonista Chris Cheek (USA) i el batería Jorge Rossy (Espanya).
La seva ecléctica formació acadèmica i les seves influències musicals li han permès de moure's en ambients musicals diversos, des de l'Scottish Chamber Orchestra, amb la qual va actuar com a pianista convidat al Festival Internacional d'Edimburg de 1997, fins a la direcció del West Side Story, de L. Bernstein, a Barcelona i a Madrid, passant per una gira pel Brasil amb el cantant de tango Jorge Sobral o pel Japó amb el quenista Jorge Cumbo, així com per més de 300 representacions de 'Buenos Aires Me Mata' a l'Argentina, Xile i Espanya a duo amb la cantant i actriu Cecilia Rossetto, espectacle que va rebre, entre altres, el Premi Especial de la Crítica de Barcelona al Festival Grec 1995.

Setembre 2003

Imatges

Últims concerts

Veure'ls tots
Àmbit
Temporada Estable
Promoció
Presentació CD 'Conversaciones al lado del agua' (Fresh Sound World Jazz, 2008)

EMILIO SOLLA Y AFINES

Icon date
Data
Icon location
Espai
Nova Jazz Cava