Antonio Serrano va començar els seus estudis musicals als set anys. El seu pare el va inicar en aquest art, ensenyant-li les claus fonamentals per aprendre a tocar qualsevol instrument i interpretar qualsevol estil musical sense esforç. A banda d’això, va realitzar estudis de piano, violí, percussió, lectura musical (solfeig), harmonia, història de la música, història de l’art, conjunt coral i estètica als conservatoris de Madrid i Alacant.
Ràpidament, va començar a destacar com a harmonicista i, després de guanyar diversos concursos nacionals i internacionals, va ser cridat pel gran mestre Larry Adler per tocar amb ell en un concert organitzat per les Nacions Unides a París, on va compartir escenari amb Lorin Maazel, James Galway, Salvatore Accardo, Barbara Hendricks, Plácido Domingo, etc... Arrel aquesta col·laboració, va iniciar una gran amistat amb Adler, que va durar fins a la seva mort el 2001.
Durant la seva carrera com a harmonicista clàssic, Serrano ha tingut la oportinitat de tocar amb les orquestres simfòniques de: Hidelberg, Kiel, Radio Televisión de Colonia, Estambul, Bélgica, Europea, Radio Televisión Española, Granada, Sevilla i Las Palmas, realitzant enregistraments amb les de Colònia, Las Palmas, O.R.T.V.E., i l’Europea.
Serrano, inquiet per naturalesa, va decidir iniciar-se al jazz després d’escoltar Louis Armstrong i alguna gravació de Toots Thielemans. Per aquest motiu va estudiar de forma autodidacta, escoltant altres músics. A la seva encara curta carrera jazzística, es pot dir que ja ha tocat amb la majoria dels més importants músics del panorama jazzístic, com Perico Sambeat, Chano Domínguez, Jorge Pardo, Carles Benavent, Tino di Geraldo, Guillermo McGill, Lou Bennett, Carlos Carli, Horacio Icasto, Albert Sanz, Joshua Edelman, David Mengual, Javier Colina, Dan Rochlis o Bob Sands. També ha col·laborat en projectes discogràfics amb Carles Benavent, Horacio Icasto, David Mengual, Pedro Ruy Blas, Joshua Edelman, i Tino di Geraldo.
Tant com a acompanyant o com a líder del seu propi grup, ha pogut participar als festivals de Jazz de San Sebastián, San Javier, Alicante, Salamanca, Menorca, Ciudad Lineal, Madrid, Cazorla, La Rioja, Islas Canarias, I.V.A.M., etc...
Ha estat molt sol·licitat pels millors intèrprets de flamenc per col·laborar als seus discos i actuacions per tot el món. Són destacables les seves col·laboracions amb Vicente Amigo, Diego Amador ('El Churri'), Esperanza Fernández, Joaquín Grilo, Ruben Dantas, Carles Benavent, Chano Domínguez, Juan Cortés, Tomasito, etc...
La versalitat d’Antonio Serrano per abordar qualsevol estil musical i interpretar-lo amb delicadesa i respecte, ha fet que la seva harmònica pugui escoltar-se també als discos de Pedro Guerra, Joaquín Sabina, Estopa, Rosana, Ana Belén, Rosario i Lolita Flores, Navajita Plateá, La Barbería del Sur, Tontxu, Ella Baila Sola, Germán Copini, Maita Vendecá, Armando Manzanero, Presuntos Implicados, Rosa León, Paloma Verganza, Homenaje a María Elena Walsh, Homenaje a Serrat (Serrat eres Único), Homenaje a Antonio Flores y Homenaje a Carlos Cano, entre d’altres.
A més, ha col·laborat a les bandes sonores de 'Carne Trémula', de Pedro Almodóvar, 'Mamá es Boba', de Santiago Lorenzo, 'Impulsos', de Miguel Alcantud, i 'Tiempos de Azúcar', de Juan Luis Iborra.
Tot i que la seva discografia en solitari és encara petita, el seu disc 'En el Central', enregistrat en directe al Café central de Madrid, amb el trio de Joshua Edelman, ha tingut una molt bona acollida per la crítica especialitzada en jazz i, actualment, espera poder gravar un nou projecte amb aquest formació en breu.
Actualment, a més de girar constantment, Serrano ha editat un disc de música contemporània original per a harmònica: Armonitango (Limon Records). Si considerem que Antonio Serrano té tan sols 33 anys, podrem concloure que ens trobem davant d’un músic de gran sensibilitat, entregat profundament i des de la convicció més absoluta a l’art de la interpretació i creació musical.
FEBRER 2008